onsdag 9 januari 2008

Tudor


Här kommer lite info. Matte och jag ska vara stödhem åt en 6-månaders Kalmarit. Namnet från början var Tuva men av en händelse igår så hittade de som har Lilla "Tuva" något i baken. Så namnet fick ändras och idag är det Tudor som räknas. Att det visade sig vara en pojk gör inte matte ett dugg och vem vet det kanske passar mig i smaken mer.
Lille Tudor kommer från ett hem under en betongtrappa där han bodde med sin mamma La Thisha och sina syskon Texas, Tiara och Turbo. En berättelse kommer att komma sen om dem.
Tudor kommer att komma till oss på söndag då de han bor hos just nu kör upp honom till O-hamn där vidare transport kommer att ske hit till oss.
Matte har förberett för den lilla plutten och hoppas att han kommer att trivas hos oss. Hon älskar att kela med katterna så han kommer få mycket kärlek här. Jag älskar ju bus så ja ni förstår vad jag kan bidra med. Lilla Tudor ska vara en riktig kelgris och spinner som en helt dussin med motorer så det passar oss bra.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Herregud så spännande! Om jag känner dig och matte rätt så blir nog Tudor kvar hos er:)
Puss på nosen!

Pia Puma sa...

Ja vi får väl se. Tror nog jg har mycket att säga till om i denna frågan men även Tudor givetvis. Har hört att han e en lugn pojk och inte bryr sig om fräsande tjura kärringar;)Kan ju vara bra, jag e ju ingen kärring på långa vägar är ju inte ens två, men matte:))

Anonym sa...

Tudor här, måste slänga iväg ett par rader till min blivande bästis ju! Det ska bli mycket spännande att få komma till er, jag älskar nämnligen att utforska nya saker och gärna pilla, dra och slicka, man måste ju ha koll på läget!

Här där jag tillfälligt bor efter brr alla kalla dagar ute under trappan, finns det 3 katter redan. De fräser lite åt mig ibland men så där låter katter, det vet jag, sånt bryr jag mig inte om. Åsmyger jag fint så får jag ändå vara med och äta från deras tallrikar hihi.

Men det ska bli skönt att bara ha en kompis, som dessutom är lika snygg som mig har jag hört. Då kan vi lära känna varandra ordentligt, jag har massa bus jag kan lära dig Thindra!!

Ses snart,
nospussar från Tudor

Pia Puma sa...

en jösses äe det ine lille Tudor som hälsar på på min blogg. Välkommen hit. Ja här finns det mycket att slita, dra i o slicka på, det gör jag varje dag;) Inte biter på sladar dock, matte får en sån intensiv blick så jag förstår att det definitivt inte är något bra. Men leksaker och nallar finns det gott om. Bland det bästa är när jag tjuvar hennes hårsnodd ;)
Jag tror nog det ska gå bra men vill nog se vilken filur du e först. Jag har kelat extra mycket med matte så hon inte ska glömma bort mig sen;) fast jag tror nog inte hon gör det, vi har ju våra kelrutiner.

Filifjonkan 1 sa...

Hej Tudor,, sötnos är du! Var snäll nu och sköt dig hos din nya matte och Tindra så kanske du blir kvar där det är ett bra ställe att bo på det kan du vara säker på. Mat får du med och massa kärlek och räcker inte den så får du jamma på Blogga gratis så klappar vi dig allihop Pysen och Titti hälsar till dig.