måndag 14 januari 2008

Ja nu har lille Tudor som matte kallar honom kommit hit. Jösses jag var inte alls beredd, jag visste ju om det men ändå. Matte tog min bur och stack iväg igår eftermiddag. Själv låg jag i sängen och sov så gott som vanligt när hon sticker iväg. Där låg jag när hon kom tillbaka med. I handen hade hon min bur och så plötsligt kom ett låååååååångt piiiiiiiip från buren. Jösses säger jag, långt inne i buren ser jag något svart sitta intryckt. Givetvis måste jag fram och hälsa på matte och samtidigt se vad som lät. Ett litet svart monster ligger där inne så jag blir en aning snopen och fräser till. Jag menar här är det jag som bor så det så.

Jag nosar lite till och fräser sen går matte in med buren i badrummet och stänger dörren, jag passar på att lukta lite på skor m.m. Matte sa att hon släppte ut monstret och sen fixar hon med lite mat och ställer in. När hon går in igen har han gått ur buren och klämt sig mellan väggen och tvättmaskinen. Hon får gosa lite med honom sen går hon ut.

Efter en stund går hon in igen och får gosa igen, han försöker med möda vända sig om i det smala utrymmet för att få magen mer åtkomlig för kel och lyckas efter mycket möda. Matte sa att han spann och visste inte riktigt vad han skulle ta sig till.

Sen öppnar matte dörren och låter den vara öppen. Jag måste säga att jag var sur, även på matte som dragit hem denna...... "sak". Men ok lite nyfiken var jag ju givetvis;) När klockan var ca 20 så låg matte i sängen och jag låg under klättermöbeln när vi plötsligt får syn på något svart borta i dörröppningen. Han går förbi rummet ut i köket och det dröjer en stund innan han är tillbaka. Tyst och lite tryckt mot golvet går han sata in i rummet, luktar. Jag ligger kvar och tittar och matte ligger i soffan. an går mot soffan och luktar sen går han sakta utåt igen in i badrummet.

Jag hoppar upp på tv-möbeln högt högt upp där jag sitter, sur som 17. Fräser på allt och alla. Halv nio kommer han igen på en husesyn och går runt. När klockan närmar sig 23 så går matte oc lägger sig, jag har kommit ner oc monstret har legat ute i köket på en stol under bordet sen halv nio och sovit. Matte var och gosade en gång med honom och mig höll han på att skrämma slag på när jag var ute i köket. Jösses visste inte att han låg precis ovanför huvudet på mig. Otäckt.

Matte gick ju o lade sig, lite ledsen på mig som varit så sur på henne så jag hoppade upp i sängen och pussades som vi brukar göra med lite kel med. Sen gick jag ner vid hennes fötter och lade mig, vill ju ha koll men också vara nära matte. Där låg jag hela natten. Monstret kom in en gång efter tolv och kollade läget bl.a min lek o myshörna och klättermöbeln. Sen var han inne igen i rummet och på vägen förbi sängen sträckte han sig och nosade på MIG??? vilken typ. Jag blev alldeles paff så jag backade snabbt bort till mattes huvudände och fräste. Men lika snabb var jag tillbaka för att se vad han gjorde och då klättrade han upp på klösmöbeln och satt o tittade ut i fönstret sen låg han där och sov. Jag hade stenkoll. Han var framme en gång till vid mig men då ryggade jag bara undan och fräste. Han sträckte sig upp för att kolla in matte en gång där hon låg.


Tidigt på morgonen var han för första gången på lådan och jösses vad han krafsade, jag tittade på matte som också satt som en fågelholk. Vi tror att han bajsade och matte fick svaret sen när hon gick upp. I lådan låg en stor hög under alla kristaller;) Han hade också kissat.


På morgonen pratade han lite svagt med matte och hon svarade tillbaka i små ynkliga pip. Sen har han gått lite fram och tillbaka, ätit ur min skål men sovit mest på stoen i köket. Gårdagen blev nog tuff. Jag lämnar honom ifred och han gör inte så mycket väsen av sig tack o lov. Jag är mycket snällare mot matte nu, det är ju inte lätt för henne heller vill jag mena. Hon kelade med honom för en stund sen ute i köket och han vände upp magen igen den grisen ;) och jag måste ju erkänna att han är lite söt i alla fall.

Nu ligger jag i sängen och ska sova medan matte lånar datorn. Hon lovar att en bild ska komma framöver på gullegrisen;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår att det är svårt för dig thindra...men jag tycker att du varit jätteduktig!
Du och din matte är ju så rara som hjälper denna lille killen....ni blir nog bästa polare snart....det är jag övertygad om....kram på er alla tre!!

evanyberg sa...

Åh Thindra vad du är duktig och så bra du berättade allt om er nya vän! så roligt att läsa! ni blir säkert bästisar!
Eva

Pia Puma sa...

Ja det går bättre och bättre emellanåt. Nu ligger han o sover gott på min klösmöbel och jag ligger och smyger.