söndag 4 januari 2009


Nu har Billy varit här i ett dygn och han gör enorma framsteg. Men tillsammans med framsteg gör även jag fler och fler upptäckter på honom. Lille Bily Boy är nämligen en knäkatt. Han kryper upp i knär när man klappar på det och lägger sig spinnande tillrätta, buffar på min mun och pussar. Mjölktrampar och nafsar lite lätt när man kelar med honom. Med denna upptäckten så blir man ju mer och mer säker på att denna grabb en gång haft ett hem, ett knä att ligga i, någon som kliat honom under hakan. Men av någon anledning så var han inte längre välkommen, kanske blev han könsmogen och de inte ville kastera eller så var det något annat som gjorde att de kastade ut honom.

Jag har endast än så länge sett en tand som saknas, vet inte hur många som de var tvungna att ta bort. Men högra hörntanden (den stora) är borta och han har en tendens att ofta räcka ut tungan som är så sött. Sen idag märkte jag även att hans svanstipp är troligen bruten en gång i tiden och har läkt snett. Det är de sista ca 2 cm som är vinklade snett. Imorse hörde jag honom hosta lite så troligen fick han lite dragigt när han kom igår, det var ju minus ute. Men sen har jag inte hört något.


Inga kommentarer: